შემაჯამებელი ტესტი

                                              შემაჯამებელი ტესტი
საგანი : ქართული ენა
კლასი : მეოთხე
მოსწავლე :------------------------------------
რიცხვი :-----------------------------

1.   რას ეწოდება არსებითი სახელი? რა კითხვები დაესმის?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------   (2ქ)
2.   გახაზე სულიერი არსებითი სახელები  ერთი ხაზით, უსულო- ორი ხაზით: 

   მერცხალმა ბარტყები გამოჩეკა. სკამი წაიქცა. ციდან ლამაზი ფიფქები ცვიოდა. მასწავლებელმა ბავშვს დავალება  შეუმოწმა.                                       (3ქ)

3.   რამდენი დროა ქართულში და რომლები?
-----------------------------------------------------------------------------------------------   (2ქ)
4.   რას ეწოდება ზმნა?
------------------------------------------------------------------------------------- -      (1ქ)

5.   მოცემული ტექსტში გახაზე ზმნები , ამოწერე  და  დააჯგუფე დროის მიხედვით:     

    წელს ბაკურიანში ვისვენებ.  წინა წელსაც აქ ვისვენებდი. შარშან ვისწავლე თხილამურებით სრიალი. ახლა კარგად ვსრიალებ. მალე ციგურებით სრიალსაც ვისწავლი. მომავალ წელს კოხტაგორის წვერიდანაც დავეშვები. წიგნსაც ვკითხულობ. ნოდარ დუმბაძის მოთხრობები უკვე წავიკითხე. ხვალ მამა ახალ წიგნს მომიტანს.
აწმყო
წარსული
მომავალი



                                                                                                                                                                                  (5ქ)
6.    რას ეწოდება ზედსართავი სახელი რა კითხვა დაესმის ?
--------------------------------------------------------------------------------------             (2ქ)
7.   წაიკითხე წინადადებები  და გახაზე ზედსართავი სახელები :
                   ტომ სოიერს დიდი დარდი გაუჩნდა. დეიდამ ტომს სავსე კოვზი წამალი დაალევინა.                                                                                                                            (2ქ)
8.   რას ეწოდება ნაცვალსახელი?
------------------------------------------------------------------------------------------   (1ქ)
9.   ჩასვი ტექსტში წერტილების ნაცვლად შესაბამისი  პირის ნაცვალსახელები :
            ნიკა ტანით დიდია .  .......   დევის  როლს შეასრულებს .  ........  ნაცარქექიას   ტექსტი ისწავლე .   ........ ავტორის სიტყვებს წავიკითხავ .  ........ბილეთები დაბეჭდეთ .  ...... კი აფიშას დავხატავთ .                                                                                                  (5ქ)
10.            ჩასვი სწორი ფორმით წინადადებებში შესაბამისი ნაცვალსახელები:  ჩემი, ჩვენი, შენი, თქვენი.

მე     .............     ნივთებს კარგად ვუვლი.
შენ  ............       წიგნებს სახლში ტოვებ?
თქვენ ..............   სათამაშოებს ამ ყუთში ჩაალაგებთ !
ჩვენ    ................   მეგობრებს ყოველთვის ვეხმარებით.                                (4ქ)


11.           რას ეწოდება ზმნიზედა? რა კითხვა დაესმის?
----------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------   (2ქ)
12.            წაიკითხე წინადადებები და ხაზი გაუსვი ზმნიზედებს :
                   კოტემ ნიკოს უსიტყვოდ დაუქნია თავი.
                   ბავშვები ხალისით მიდიოდნენ ტყისკენ.
                  ვანო თავგამოდებით იცავდა თავის მურიას.                                                   (3ქ)

13.            რამდენი რიცხვია ქართულში და რომლები?  
--------------------------------------------------------------------------------------   (2ქ)

14.            ამოიწერე ის წინადადებები, რომლებშიც  სიტყვები მრავლობით რიცხვშია:
                   ჩვენი ეზო დიდია. სახლის წინ მოლია. ეზოს კუთხეში საქათმე დგას. საქათმის უკან ალვის ხეებია. საქათმესთან მუდამ ქათმები კრიახებენ. ჭიშკართან კი მურას ბუდრუგანა დგას. მურას ლეკვები შეეძინა. ლეკვები ძალიან ლამაზები არიან.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  (5ქ)
15.           ჩასვი შესაბამის ადგილას სიტყვები -  რომ, როცა, რომელშიც .

1.      მეფემ ნახა ცხელი ნაკადული, .................... მისი მიმინო ჩახარშულიყო.
2.      მეფემ ახალ ქალაქს თბილისი იმის გამო დაარქვა , ................ თბილი წყლის პირას იდგა .
3.       თბილისი მაშინ აღიარეს დედაქალაქად, ................ გადიდდა და გამშვენიერდა.               
                                                                                                                                         (3ქ)
16.           დაუსვი კითხვა ხაზგასმულ სიტყვებს :

ჩვენს კლასში ხუთი გოგოა.    ------------------------------------
ნინო სიაში პირველი წერია.    ------------------------------------                   (2ქ)

17.            რომელი წინადადება როგორ უნდა დასრულდეს?  (შეაერთე ხაზებით)
Rounded Rectangle: რადგან გარეთ ძალიან ციოდა.Rounded Rectangle: ნუცამ იმიტომ მოიწყინა , 

Rounded Rectangle: ვანო მძიმე ჩანთას დასწვდა,Rounded Rectangle: რომ დედა მოენატრა.


Rounded Rectangle: მაგრამ ვერ დაძრა.Rounded Rectangle: ბავშვებმა კვირა დღე სახლში გაატარეს, 


                                                                                                                                                    (3ქ)
18.         დასვი გამოტოვებული სასვენი ნიშნები:

_ ნატო ეგ რა წიგნი გიჭირავს _ ჰკითხა ნინომ ნატოს
_ რევაზ ინანიშვილის მოთხრობებია
_ მოგეწონა
_ ძალიან _ აღფრთოვანება ვერ დამალა ნატომ
_ მათხოვებ
_ ვერ გათხოვებ ბიბლიოთეკის წიგნია და ჩასაბარებლად მიმაქვს
_შეიძლება მეც წამოვიღო?
_ ჩაეწერე ბიბლიოთეკაში და გამოიტანე _ დაარიგა ნატომ                                (6ქ)

19.         ფრჩხილებში ჩაწერე ხაზგასმული სიტყვის მნიშვნელობით მსგავსი სიტყვა :

1.       მარტოხელა მოხუცს მეზობელი პატრონობს  (-------------------------------).

2.      ბიჭმა ტოტი  თავისკენ  მოზიდა   (----------------------------------------)

3.      ულმობელმა მტერმა ქალაქი გადაბუგა  (---------------------------------)        (3ქ)



20.           დააწყვილე სიტყვები :
წერა                                     თვისება                  1. -------------------------------------
ცეკვა                                    ძიება                       2. ----------------------------------------
ახსნა                                   კითხვა                     3. ----------------------------------------
კვლევა                               განმარტება              4.-----------------------------------  -----    (4ქ)



მიღებული ქულა    (60 დან)
58-59-60
55-56-57
52-53-54
49-50-51
47-48-49
შეფასება
10 ქ
9 ქ
8ქ
7 ქ
6 ქ

                  

No comments:

Post a Comment