სილაბუსი

სკოლა-გიმნაზია „პირველი“ 2015-16 სასწავლო წელი
IV-კლასის თემატური გეგმა
მასწავლებელი:      ირინე თვალჭრელიძე
საგანი:                     ქართული ენა და ლიტერატურა
დამტკიცებულია: ნ.მალღლაკელიძე ც.ყურაშვილი

N
გაკვეთილის      თემატიკა
საათების
რ-ბა
ჩატარების
დრო
რესურსები
გაკვეთილის ტიპი და აქტივობები
მიზნები და ამოცანები
მოსალოდნელი შედეგები
შეფასება
შენიშვნა
1
ანა კალანდაძე
,,საქართველოო ლამაზო“

 გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა
3სთ


1სთ.

21/22/23.09


22.09
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე გამომეტყველებით კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-ქმნის მარტივ თემატურ ტექსტს
-ეუფლება წერის მარტივ სტრატეგიებს
-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
-წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
IV.1,
IV.3,
IV.6
IV.7,
IV.10,
IV.11.
განმავითარებელი

2
ნოდარ დუმბაძე ,,ბებია და ზურიკელა“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ
24/25/28.09

25.09
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე კითხულობს ტექსტს
-გადმოსცემს მის შინაარსს სხვადასხვა პირში
-წერს,ეუფლება მართლწერის საკითხებს,მუშაობს წყვილებში,ჯგუფურად.
-გაბმული მეტყველების განვითარება,სხვადასხვა პირში თხრობა
-დიალოგზე დაკვირვება
-სხვათა სიტყვის -ო-ს მართლწერა
-კითხვის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-შესწავლილი ნაწარმოების მიხედვით წერილობითითხზულების შედგენა
IV.2
IV.3
IV.4
IV.6
IV.7
IV.10
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

3
ოტია იოსელიანი,,ქოჩორა მტრედის მოტანილი ბარათი“

3სთ
28/29/30.09
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
კითხულობს და აანალიზებს ტექტს
-გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს
-ადგენს და წერს მარტივ ტექსტს თემაზე,,ჩემი სკოლა“
ლიტერატურული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მარტივი პუნქტუაციური და ორთოგრაფიულიჩვევების ფორმირება
IV.2,
IV.3,
IV.5,
IV.6,
lV.8,
IV.9,
IV.10,
IV.12.
განმავითარებელი

4
აკაკი წერეთელი,,გიმნაზიაში“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ
01/02/05.10

4.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლეკითხულობს და აანალიზებს ლიტერატურულ ტექსტს.
-ადგენს გეგმას
-ადგენს მარტივ წერილობით თხზულებას
-აფასებს მოქმედი პირების საქციელს
-ვარჯიშობს სხვათა სიტყვის-,,მეთქი“სწორად გამოყენებას
--აკვირდება და ერთმანეთს უდარებს ქართული ანბანის განვითარების საფეხურებს
ლიტერატურული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მოთხრობის გაგრძელებაზე მუშაობა
ქართული ანბანის განვითარების საფეხურებზე დაკვირვება
IV.2
IV.3
IV.4
IV.6
IV.7
IV.10
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

5
ილია ჭავჭავაძე,,მზიანი დღე“
3სთ
06/07/08.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე აანალიზებს და აფასებსწაკითხულს-გადმოსცემს მის შინაარსს
-ავლენს განსხვავებული აზრისადმი პატივისცემის უნარს
-აკვირდება არსებითი სახელისცვლას დაბოლოების მიხედვით
ლიტერატურული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-საკუთარი აზრის დასაბუთება
-კრიტიკული აზროვნების განვითარება
-არსებითი სახელის ბრუნებაზე დაკვირვება
IV.1,
IV.2,
IV.3,
IV.4,
IV.5,
IV.7,
IV.9,
IV.10,
IV.12.
განმავითარებელი

6
დავით გურამიშვილი,,სწავლა მოსწავლეთა“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ


1სთ
6/7/8.10


6.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-მოსწავლე გამომეტყველებით   კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-შესწავლილი ნაწარმოების მიხედვით წერს მარტივ თემატურ ტექსტებს
-ეცნობა ბრუნვის ნიშნებისა ფუძის რაობას
-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-აფორიზმებზე დაკვირვება
-არსებითი სახელის ბრუნებაზე დაკვირვება,
ბრუნვის ნიშნებისა და ფუძის გაცნობა

IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13.
განმავითარებელი

7
ი.გოგებაშვილი,,შოთა რუსთაველი“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ
9/10/13.10

13.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
მოსწავლე ეცნობა ინფორმაციას შოთა რუსთაველის შესახებ
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს
-ეცნობა და აანალიზებს აფორიზმებს
-წერს და ეუფლება ბრუნვიოს ნიშნების მართლწერას
-მუშაობს ინდივიდუალურად,წყვილებში და ჯგუფებში.
გავაცნოთ მოსწავლეებს ინფორმაცია შ.რუსთაველზე
-ტექსტის კითხვა და გააზრება
-გაბმული თხრობა
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-აფორიზმების გაცნობა და ანალიზი
-ბრუნვის ნიშნების მართლწერა
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

8
შოთა რუსთაველი,,ჭაში ჩავარდნილი კაცის ამბავი“
2სთ
15/16.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-ავლებს პარალელებს შესწავლილ ლიტერატურულ ნაწარმოებებთან და აკეთებს სათანადო დასკვნებს
-აკვირდება ლექსიკურ არქაიზმებს
-ვარჯიშობს ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაში


-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-ენობრივ -გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა
-ლექსიკურ და გრამატიკულ არქაიზმებზე დაკვირვება (ტერმინის გარეშე)
-ვითარებითი ბრუნვის ნიშნის ,,ად“ მართლწერა
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

9
რ.ინანიშვილი,,შემოდგომის დღე“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ
17/20/21.10

20.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-ავლებს პარალელებს შესწავლილ ლიტერატურულ ნაწარმოებებთან და აკეთებს სათანადო დასკვნებს
-წერს წერილს წარმოსახვით ადრესატს
-ეუფლება არსებითი სახელის ფუძის მონახვის ხერხს


-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-ლიტერატურული
პერსონაჟისათვის წერილის მიწერა
-სახელის ფუძის მოძებნა
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

10
ვაჟა-ფშაველა,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“
3სთ
22/23/24.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს ტექსტს,ავლებს პარალელს ბუნებისმეტყველების გაკვეთილზე მიღებულ ინფორმაციასთან
-გამოხატავს დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,აკეთებს დასკვნებს
-ასაბუთებს თავის აზრს
-ადგენს გეგმას,წერს,გადმოსცემს შინაარსს და IIIპირში

მხატვრული კითხვის კითხვა და გააზრება
-საგანთშორისი კავშირი ეკოლოგიასთან
-წაკითხულის მიმართ თ^ავისი დამოკიდებულების გამოხატვა
-კრიტიკულ აზროვნებაზე და გაბმულ მეტყველებაზე მუშაობა
-სხვადასხვა პირში თხრობა

IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

11
ვაჟა-ფშაველა ,,არწივი“ გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ
1სთ
27/28/29.10
27.10
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე გამომეტყველებით კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-ქმნის მარტივ თემატურ ტექსტს
-ეუფლება წერის მარტივ სტრატეგიებს
-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
-წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

12
ს.კლდიაშვილი,,ორბი“გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ

30/31.10
3.11
3.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა.
-მოსწავლე გამომეტყველებით   კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-ქმნის მარტივ თემატურ ტექსტს
-ეუფლება წერის მარტივ სტრატეგიებს
-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
-წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

13
სვანური ზღაპარი,,სწორ-მრუდის მაკრატელი“
4სთ
4/5/6/7.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე გამომეტყველებით კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-ქმნის მარტივ თემატურ ტექსტს
-ეუფლება წერის მარტივ სტრატეგიებს
-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
-წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

14
მეგრული ლექსი,,მზე,მთვარე და ვარსკვლავები“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


2სთ


1სთ
10/11.11


10.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-მოსწავლე გამომეტყველებით   კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-შესწავლილი ნაწარმოების მიხედვით წერს მარტივ თემატურ ტექსტებს

-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება


IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13.
განმავითარებელი

15
მ.ლებანიძე,,ზამთრის პირი“
2სთ
12/13.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
მოსწავლე კითხულობს ლექსს
-ეცნობა ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და იყენებს მათ მეტყველებაში
-ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში
-ქმნის მარტივ აღწერით ტექსტებს საყრენი სიტყვებისა და ფრაზების გამოყენებით
წერს, ვარჯიშობს ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაში

პოეტური ტექსტის აღქმა
-გამომეტყველებით
კითხვაში ვარჯიში
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მარტივი აღწერითი ტექსტის შექმნა და წერა

IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13.
განმავითარებელი

16
ნ.კეცხოველი,,ბუნების კალენდარი-ნოემბერი“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


2სთ

1სთ
14/17.11

17.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-ავლებს პარალელებს შესწავლილ ლიტერატურულ ნაწარმოებებთან და აკეთებს სათანადო დასკვნებს
-წერს წერილს წარმოსახვით ადრესატს
-ეუფლება არსებითი სახელის ფუძის მონახვის ხერხს


-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-ლიტერატურული
პერსონაჟისათვის წერილის მიწერა
-სახელის ფუძის მოძებნა
IV.1
IV.2
IV.3
IV.4
IV.5
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

17
გ.რჩეულიშვილი,,შემოდგომა ბაბუა კოტესი“
3სთ
18/19/20.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-გამოხატავს დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,აკეთებს დასკვნებს,ასაბუთებს საკუთარ აზრს
-ახასიათებს პერსონაჟებს და ავლენს თავის ფანტაზიას მოთხრობის გაგრძელებისას
-მუშაობს პირის ნაცვალსახელებზე
-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-გეგმის შედგენა და შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-ლიტერატურული
პერსონაჟისათვის წერილის მიწერა
და დახასიათება
-მოთხრობის გაგრძელებაზე მუშაობა
-დიალოგზე დაკვირვება და მუშაობა პირის ნაცვალსახელებზე
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

18
კ.არსენიშვილი,,ნასოფლარი“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

3სთ

1სთ
21/24/25.11

24.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-გამოხატავს დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,აკეთებს დასკვნებს,ასაბუთებს საკუთარ აზრს
-ახასიათებს პერსონაჟებს და ავლენს თავის ფანტაზიას მოთხრობის გაგრძელებისას
-მუშაობს პირის ნაცვალსახელებზე
-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-გეგმის შედგენა და შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-ლიტერატურული
პერსონაჟისათვის წერილის მიწერა
და დახასიათება
-მოთხრობის გაგრძელებაზე მუშაობა
-დიალოგზე დაკვირვება და მუშაობა პირის ნაცვალსახელებზე
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

19
გ.დოჩანაშვილი,,ხმაურიანი ქალაქი“
3სთ
26/26/28.11
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-მოსწავლე კითხულობ და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას,გადმოსცემს მის შინაარსს
-აჯამებს მარტივ ინფორმაციას ნიკო ფიროსმანზე
-ეცნობა ძველი თბილისისყოფისთვის დამახასიათებელ ლექსიკას
-აკვირდება და მეტყველებაში სწორად იყენებს ნაცვალსახელებს

მხატვრული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-გაბმული თხრობა
-მარტივი ინფორმაციების მიწოდება1.ძველ თბილისზე
2ნიკო ფიროსმანზე
პირის ნაცვალსახელთა გაცნობა და გამოყენება.
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

20
ლ.ასათიანი,,არ ვიცი, ასე რამ შემაყვარა“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


4სთ

1სთ.
1/2/3/4.12

01.12



წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-მოსწავლე გამომეტყველებით   კითხულობს ტექსტს,
-საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ კავშირზე
-შესწავლილი ნაწარმოების მიხედვით წერს მარტივ თემატურ ტექსტებს

-პოეტური ტექსტის აღქმა
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება


IV.1
IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13
განმავითარებელი

21
ნ.ნაკაშიძე,,ლეგენდა თბილისზე“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა

4სთ

1სთ
5/8/9/10.12

08.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს
-გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს და აკეთებს დასკვნებს
-ეუფლება ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
-წერს,აკვირდება ზმნის ფორმაცვლის მარტივ შემთხვევებს
კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ახალი ლექსიკური მარაგის   გამდიდრება და გაბმული თხრობა
-მარტივი ინფორმაციის მიწოდება
ა)თბილისზე,
ბ)ვახტანგ გორგასალზე
პირისა და რიცხვის მიხედვით ზმნის ფორმაცვალებაზე დაკვირვება.
IV.1
IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13
განმავითარებელი

22
რ.ინანიშვილი,,ჩვენი ყოჩაღი სკვინჩა“
2სთ
11/12.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს
-გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს როგორც I  ,ისე  III პირში და აკეთებს დასკვნებს
-ეუფლება ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
-ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში
-აკვირდება ზედსართავ სახელებს.
-მხატვრული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ახალი ლექსიკური მარაგის გამდიდრება და გაბმული თხრობა
-საგანთშორისი კავშირი;
ა)ბუნებასთან
ბ)მუსიკასთან.
გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის გამომუშავება
-სხვადასხვა პირში თხრობა
IV.1
IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13
განმავითარებელი

23
მ.ლებანიძე,,სურათი“
1სთ
26.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
მოსწავლე კითხულობს ლექსს
-ეცნობა ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და იყენებს მათ მეტყველებაში
-ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში
-ქმნის მარტივ აღწერით ტექსტებს საყრენი სიტყვებისა და ფრაზების გამოყენებით
წერს, ვარჯიშობს ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაში

პოეტური ტექსტის აღქმა
-გამომეტყველებით
კითხვაში ვარჯიში
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მარტივი აღწერითი ტექსტის შექმნა და წერა
IV.3,
IV.5,
IV.6,
IV.8,
IV.10,
IV.12,
IV.13.
განმავითარებელი

24
ვაჟა-ფშაველა,,საახალწლო ფიქრები“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


1სთ


1სთ
29.12


29.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-გამოხატავს დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,აკეთებს დასკვნებს,
-ასაბუთებს საკუთარ აზრს
თავის ფანტაზიას მოთხრობის გაგრძელრებისას

-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-გეგმის შედგენა და შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-მოთხრობის გაგრძელებაზე მუშაობა


განმავითარებელი

25
რ.ინანიშვილი,,დიდი ზამთარი“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა



3სთ


1სთ
15/16/17.12


15.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ადგენს გეგმას და გადმოსცემს წაკითხულის შინაარსს,როგორც თხრობით ისე წერილობით
-გამოხატავს დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,აკეთებს დასკვნებს,ასაბუთებს საკუთარ აზრს
-ახასიათებს პერსონაჟებს და ავლენს თავის ფანტაზიას მოთხრობის გაგრძელებისას
-აკვირდება ზმნის ფორმაცვლას პირის მიხედვით
-ვარჯიშობს სხვადასხვა პირში თხრობაზე
-ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ
-გეგმის შედგენა და შინაარსის გადმოცემა თხრობით
 და წერილობით
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
-ლიტერატურული
პერსონაჟისათვის წერილის მიწერა
და დახასიათება
-მოთხრობის გაგრძელებაზე მუშაობა
-ზმნის ფორმაცვალებაზე დაკვირვება
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

26
გ.შატბერაშვილი
,,მოჩხუბარიძე“

გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


3სთ


1სთ

18/19/22.12


22.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-აკეთებს დასკვნებს,ასაბუთებს თავის აზრს
-მარტივად ახასიათებს ლიტერატურულ პერსონაჟებს და გამოყოფს მთავარ და არამთავარ გმირებს
-ზოგადად ეცნობა პირის ნიშნების რაობას
მხატვრული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
-კრიტიკული აზროვნების განვითარება
მთავარი და   არამთავარი გმირების გაცნობა
-ზმნის პირის ნიშნების გაცნობა

IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

27
ს.გამსახურდიას მიხედვით,,საიდან მოდის ჩვენი ქვეყნის ისტორია“
3სთ
23/24/25.12


წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა,
მოსწავლე იხსენებს და აჯამებს იმ ინფორმაციას,რაც მან საქართველოს ისტორიის შესახებ იცის.
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ყოფს მას ცალკეულ ნაწილებად,ადგენს გეგმას.
-ავსებს სქემას:რა ვიცოდი, რა გავიგე, რის  გაგება მსურს.
-წერს, ეუფლებაორთოგრაფიისა და ორთოეპიის საკითხებს.
მარტივი ინფორმაციის მიწოდებასაქართველოს ისტორიიდან.
-მარტივი აღწერითი ტექსტის კითხვა.
-ტექსტის ანალიზი,კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ზმნის პირთან დაკავშირებული ორთოგრაფიული საკითხების გაცნობადა მათი ჩვევების ფორმირება.
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი

28
ი.გოგებაშვილის მიხედვით,,დავით აღმაშენებელი“
გრამატიკულ მასალაზე მუშაობა


2სთ
26/29.12


29.12
წიგნი,რვეული,კალამი,ცარცი, დაფა
მოსწავლე იხსენებს და აჯამებს იმ ინფორმაციას,რაც მან საქართველოს ისტორიის შესახებ იცის.
-კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
-ყოფს მას ცალკეულ ნაწილებად,ადგენს გეგმას.
-ავსებს სქემას:რა ვიცოდი, რა გავიგე, რის  გაგება მსურს.
-წერს, ეუფლებაორთოგრაფიისა და ორთოეპიის საკითხებს.
მარტივი ინფორმაციის მიწოდება საქართველოს ისტორიიდან.
-მარტივი აღწერითი ტექსტის კითხვა.
-ტექსტის ანალიზი,კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება
-ზმნის პირთან დაკავშირებული ორთოგრაფიული საკითხების გაცნობადა მათი ჩვევების ფორმირება.
IV.1
IV.2
IV.6
IV.10
IV.11
IV.12
IV.13
განმავითარებელი














სილაბუსი
საგანი: მათემატიკა
კლასი III
2015-16 წელი


1
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ირინა თვალჭრელიძე
2
სასწავლო საგნის სახელწოდება
მათემატიკა
3
სწავლების კლასი
III
4
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
ერთი სასწავლო წელი. (II სემესტრი) კვირაში 4 აკადემიური საათი სულ 175 საათი
5
სასწავლოსაგნისსტატუსიმოცემულკლასში
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი
6
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
თანამედროვეეპოქაშიმათემატიკაცხოვრებისგანუყრელინაწილია. იგიგამოიყენებაადამიანისსაქმიანობისყველასფეროში. მათემატიკახელსუწყობსადამიანისგონებრივიშესაძლებლობებისგანვითარებას, იძ-ლევაეფექტიანი, ლაკონურიდაარაორაზროვანიკომუნიკაციისსაშუალე-ბას.მისიგამოყენებითშესაძლებელიართულისიტუაციისთვალსაჩინოწარმოჩენა, მოვლენებისახსნადამათიშედეგებისგანჭვრეტა.
დაწყებითსაფეხურზეხდებაარითმეტიკულიმოქმედებებისდამათიადეკვატურადგამოყენებისუნარისჩამოყალიბება; არითმეტიკულიმოქმედებებისთვისებებისადამათშორისკავშირებისგააზრება; არით-მეტიკულიმოქმედებებისშედეგისადარიცხვითიგამოსახულებისმნიშ-ვნელობისშეფასებისუნარისგანვითარება.
გარდაამისა, მოსწავლეებსუყალიბდებათათობითიპოზიციურისი-სტემისსრულყოფილიგაგებადამრავალნიშნარიცხვებზემოქმედებებისშესრულებისასმისიგამოყენებისუნარი; წილადისსხვადასხვაასპექტის (როგორცმთელისნაწილი, ერთობლიობისნაწილი, მდებარეობარიცხვითღერძზედაგაყოფისშედეგი) გააზრება.
სასწავლოკურსიმოსწავლეებსუქმნისმათემატიკურიცოდნისსა-ფუძველსდახელსუწყობსმათშიმათემატიკისშემდგომიშესწავლისათ-ვისშესაბამისიუნარებისგანვითარებას. პირველისამიკლასიარისმოსამ-ზადებელიეტაპიმათემატიკისშესასწავლად, სადაცგანსაკუთრებულიყურადღებაეთმობასწავლებისადააღზრდისერთიანობაშიგანხორციე-ლებას.

7
სასწავლო საგნის მიზანი
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მათემატიკის სწავლების ძირითადი მიზნებია:
          მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
          დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება;
          მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური ენის ათვისება;
          მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
          სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული საქმიანობისათვის მომზადება;
          ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება.

8
ძირითადი თემები
I  თავი - რიცხვები 100-მდე
II თავი - გეომეტრიული ფიგურები
III თავი - 100-ზე მეტი რიცხვები. რიცხვების შეკრება და გამოკლება
IV თავი - მონაცემთა ანალიზი
V თავი - რიცხვების გამრავლება და გაყოფა
9
სასწავლოსაგნისამოცანები 
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მათემატიკის სწავლების ძირითადი მიზნებია:
          მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
          დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება;
          მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური ენის ათვისება;
          მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
          სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული საქმიანობისათვის მომზადება;
          ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება.
დაწყებითკლასებშიგანსაკუთრებულიყურადღებამიექცევაშემდეგუნარ-ჩვევებს:
1. არითმეტიკულიმოქმედებებისშესრულება (მათშორისსაგანთაერთობლიობებისგამოყენებით);
2. არითმეტიკულიმოქმედებებისსიტყვიერიაღწერა (მაგ. „... ჯერ“, „...ით“);
3. რიცხვებისჩაწერადადასახელებები;
4. გეომეტრიულიფიგურებისამოცნობადამათიაღწერა;
5.ფიგურებისკონსტრუირება;
6. ფიგურებისურთიერთგანლაგებისაღწერა;
7. მანძილისგაზომვისადაგანსაზღვრისხერხების/საშუალებებისცოდნადაგამოყენება;
8. მარტივიკანონზომიერებებისამოცნობადაგავრცობა (მაგ. საგანთამიმდევრობები, რიცხვებისპერიოდულიმიმდევრობები, ფიგურებისმო-ზაიკურიგანლაგება);

9. მიმართულების, გადაადგილებისდამარშრუტისსიტყვიერიაღწერადასქემატურიგამოსახვა;
10. ტერმინების: „ყველა“, „ყოველი“, „თითეოული“, „ზოგიერთი“, „ერთ-ერთი“, „არცერთი“, „ერთადერთი“ გამოყენებარიცხვებისთვისე--ბებისანრიცხვთაერთობლიობებსშორისმიმართებისდადგენისას;
11. მონაცემთადალაგება, დაჯგუფებადაკლასიფიკაციამითითებუ-ლიკრიტერიუმებისმიხედვით;
12. საზომიერთეულების (მანძილის, დროის, ფულისერთეულების) დამათშორისმიმართებებისცოდნადაგამოყენება.

10
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
მოსწავლესშეუძლია:
Øერთმანეთსშეუსაბამოსრიცხვები, რიცხვითისახელები, რაო-დენობებიდარიგი;
Øერთმანეთთანდააკავშიროსთვლა, რიცხვები, რიცხვითსახელებსშორისდამოკიდებულებებიდაშეკრება-გამოკლებისმოქმედებე-ბი;
Øგანახევრება-გაორმაგებისმოქმედებებისშესრულებადამათიდა-კავშირებაშეკრება-გამოკლებასთანდაერთმანეთთან;
Øშეაფასოსდაშეადაროსრაოდენობები 100-ისფარგლებში;
Øრიცხვებისადამათზემოქმედებებისგამოყენებაგამოთვლებზეამოცანებისამოხსნისას;
Øსაგნებისანნახატების/ფიგურებისპერიოდულიგანლაგებების (მიმდევრობების) განვრცობა, წარმოდგენადაერთმანეთთანშე-დარება;
Øშეკრებისადაგამოკლებისგამოყენებამარტივიმათემატიკურიამოცანებისამოხსნისას;
Øთვისობრივიდარაოდენობრივინიშნებისგამოყენებაფიგურებისაღსაწერად;
Øგარემოშიორიენტირებადაობიექტთაურთიერთგანლაგებისაღ-წერა;
Øფიგურათაზომებისშედარებადადადგენა;
Øთვისობრივიმონაცემებისშეგროვებამისიუშუალოგარემოცვისშესახებ;
Øთვისობრივიმონაცემებისმოწესრიგება;
Øთვისობრივმონაცემთაინტერპრეტაცია.




11




კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები;
11.3. სწავლების მეთოდები


Øინდივიდუალური;
Øწყვილები;
Øტრიადები;
Øჯგუფები;
Øმთელიკლასი;
Øმეცადინეობისფორმები;
Øსემინარული;
Øლექციური;
Øპრაქტიკული;
Øკომბინირებული;
Øგაკვეთილიპროექტი;
Øგაკვეთილიკონკურსი;
Øკოლოქვიუმი.
სწავლებისმეთოდი:
Øევრისტული (სწავლებააღმოჩენით);
Øკონკრეტულიდავალებებისდასწავლა;
Øსასწავლო-კვლევითისაქმიანობა (ახალიცოდნისძიება, შეძენა, ახალიგამოცდილების, უნარ-ჩვევებისშეძენა);
Øინტერაქტიულისწავლება;
Øტექნიკურისწავლება (მოიცავსსასწავლოპროცესისკონსტრუი-რებას);
Øსწავლებადიდაქტიკურითამაშებით;
Øსწავლებადისკუსიით;
Øსწავლებაწვრთნით.
12
სასწავლო კურსის შეფასება
dawyebiT klasebSi, rogorc cnobilia, gamoiyeneba ganmaviTarebeli Sefaseba. am tipis Sefasebis mizania swavlis xarisxis gaumjobesebis uzrunvelyofa, swavlebis procesSi TiToeuli moswavlis ganviTarebis maqsimaluri xelSewyoba.
    ganmaviTarebeli Sefasebis dros maswavlebeli sxvadasxva saSualebas iyenebs, rogoricaa sityvieri komentari, konkretuli rCevebi, efeqturia dakvirvebis furclebis (danarTi #1, #2), TviTSefasebisa da urTierTSefasebis sqemebis gamoyeneba, TiToeuli moswavlis portfolios Sedgena Semdgomi ganxilvisTvis. Semajamebel gakveTilebze SesaZlebelia winaswar momzadebuli baraTebis gamoyenebac, romlebSic TiToeuli moswavle asaxavs diagnostikur masalaze muSaobis Sedegebs.

          არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება (მათ შორის საგანთა ერთობლიობების გამოყენებით);
          არითმეტიკული მოქმედებების სიტყვიერი აღწერა (მაგალითად: ”...ჯერ”, ”...ით”);
          რიცხვების ჩაწერა და დასახელებები;
          გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა და მათი აღწერა;
          ფიგურების კონსტრუირება;
          ფიგურების ურთიერთგანლაგების აღწერა;
          მანძილის გაზომვისა და განსაზღვრის ხერხების / საშუალებების ცოდნა და გამოყენება;
          მარტივი კანონზომიერებების ამოცნობა და გავრცობა (მაგალითად: საგანთა მიმდევრობები, რიცხვების პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების მოზაიკური განლაგება);
          მიმართულების, გადაადგილების და მარშრუტის სიტყვიერი აღწერა და სქემატური გამოსახვა;
          ტერმინების: "ყველა", "ყოველი", "თითოეული", ზოგიერთი", "ერთ-ერთი", "არცერთი", "ერთადერთი" გამოყენება რიცხვების თვისებების ან რიცხვთა ერთობლიობებს შორის მიმართებების დადგენისას;
          მონაცემთა დალაგება, დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
        საზომი ერთეულების (მანძილის, დროის, ფულის ერთეულების) და მათ შორის მიმართებების ცოდნა და გამოყენება.
13
რესურსები
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა, თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები, ინტერნეტსაიტები, ადამიანური რესურსები
მოსწავლისსახელმძღვანელო - გოგიშვილი-ვეფხვაძე -მათემატიკა;
მასწავლებლისსახელმძღვანელო - გოგიშვილი-ვეფხვაძე -მათემატიკა;
ტექნიკურისაშუალებები - კომპიუტერი, დაფა, გეომეტრიულიფიგურები, სათვლელიგროვები, საანგარიშო, სახაზავი, ფანქარი, ტაბულები.
ადამიანურირესურსი - ისტ-ისმასწავლებელი, კოლეგა, წიგნისავტორი
14
მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები
მათ. III.1. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალური რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს, განმარტავს რიცხვების სახელდებას ქართულ ენაში; ახდენს ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით;
       ასახელებს რიცხვის ჩანაწერში სხვადასხვა თანრიგებში მდგომი ციფრების შესაბამის მნიშვნელობებს, წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებების ან სხვა სახით;
       იყენებს პოზიციურ სისტემას რიცხვების შედარებისას, ალაგებს რიცხვებს ზრდადობით ან კლებადობით (რიცხვების რაოდენობა არ აღემატება ხუთს);
       ასახელებს მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვებს; ასახელებს მოცემული რიცხვის უახლოეს ათეულს, ასეულს;
       თანრიგების შესაბამისი ბიჯით ითვლის წინ/უკან მოცემული რიცხვიდან.
მათ. III.2. მოსწავლეს შეუძლია შეკრება-გამოკლების შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       კონკრეტული მაგალითისთვის ირჩევს და იყენებს ზეპირი ანგარიშის (შეკრება/გამოკლება) სხვადასხვა ხერხს; ხსნის გამოყენებულ ხერხს და ახდენს მის დემონსტრირებას მოდელზე.(მაგალითად: შეკრება-გამოკლება თანრიგის გავლით, ცალკეული თანრიგების შეკრება/გამოკლებით,  დადგენილი კანონზომიერებების გამოყენებით;  გაორმაგების გამოყენება შეკრებისას; თანრიგის დაშლით);
       ირჩევს და იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულების ადეკვატურ ხერხს კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში;
       იყენებს თანრიგამდე შევსების/თანრიგის დაშლის ხერხს მოქმედებათა შესრულებისას; ასაბუთებს მოქმედებათა შესრულების წერით ალგორითმს;
       იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას ზეპირი ანგარიშისას და მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნისას (ყველა არითმეტიკული მოქმედება: მაგალითად, “რას მივიღებთ შედეგად თუ 3 შვიდეულს დავუმატებთ 7 ასეულს?”).
მათ. III.3. მოსწავლეს შეუძლია გამრავლება-გაყოფის მოქმედებების შესრულება, მათი შეკრება-გამოკლების მოქმედებებთან და ერთმანეთთან დაკავშირება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       ახდენს გამრავლების მოქმედების მრავალჯერადი შეკრებით  დემონსტრირებას, ხოლო გაყოფის მოქმედების დემონსტრირებას _ გროვის ტოლი რაოდენობის ჯგუფებად დაყოფით;
       აკავშირებს გამრავლება-გაყოფას ერთმანეთთან, როგორც ურთიერთშებრუნებულ მოქმედებებს და ახდენს ამის დემონსტრირებას მოდელზე;
       ზეპირად ასრულებს გამრავლება-გაყოფას მარტივ შემთხვევებში (მაგალითად ერთნიშნა რიცხვების გამრავლება; ერთ და ორნიშნა რიცხვების 10-ზე  გამრავლება);
       მოცემული განაყოფითა და გასაყოფის მიხედვით უცნობი გამყოფის განსაზღვრისათვის ირჩევს რომელიმე ხერხს ან მოდელს; ანალოგიურად, მოცემული ნამრავლითა და თანამამრავლით განსაზღვრავს მეორე თანამამრავლს; განმარტავს გამოყენებულ ხერხს (1000-ის ფარგლებში).
მათ. III.4. მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან, თვლასთან და შეფასებებთან დაკავშირებული პრობლემების გადაწყვეტა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       ასახელებს, თუ რამდენი წყვილი, 5-ეული, 10-ეული და სხვ. არის მოცემულ რიცხვში და ასაბუთებს პასუხს (მაგალითად, რამდენი 10-ეულია 412-ში, კიდევ რამდენი ერთეული რჩება?);
       იყენებს რომელიმე ხერხს და პოულობს მეორე შესაკრებს, თუ ცნობილია პირველი შესაკრები და ჯამი - პოულობს უცნობი მაკლების, მოცემული საკლებითა და სხვაობით (1000-ის ფარგლებში მაინც);
       იყენებს ზეპირი ანგარიშის ხერხებს რიცხვით გამოსახულებების   მნიშვნელობათა შესადარებლად;
       ხსნის ამოცანებს ვარიანტების დათვლაზე/გამორიცხვაზე (მაგალითად, ავსებს წერითი ალგორითმის გამოყენებით შესრულებული შეკრების ნიმუშში გამოტოვებულ ციფრებს და ასაბუთებს პასუხს);
       იყენებს რიცხვებს და ციფრებს, როგორც ჭდეებს პრობლემების გადაჭრისას;  ასახელებს რიცხვების და ციფრების, როგორც ჭდეების გამოყენების მაგალითებს. (მაგალითად, სახლის, ტელეფონის, მანქანის ნომერი).
მიმართულება: კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ. III.5. მოსწავლეს შეუძლია საგნებისა და ნახატების/ფიგურების პერიოდული განლაგებების (მიმდევრობების) წარმოდგენა, შედარება და გამოკვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       გამოყოფს მიმდევრობის პერიოდს (პერიოდის სიგრძე არ აღემატება სამ პოზიციას);
       მოცემული მიმდევრობისმიხედვით ქმნის მსგავს მიმდევრობას სხვა ობიექტების გამოყენებით;
       ერთმანეთს ადარებს რამდენიმემიმდევრობას და გამოყოფს მსგავს მიმდევრობებს.
მათ. III.6. მოსწავლეს შეუძლია საგნებს შორის ან საგნებსა და მათ ატრიბუტებს შორის მოცემულიშესაბამისობის გავრცობა, გამოსახვა და გამოკვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       ანალოგიის ან წინასწარ მოცემული წესის მიხედვით განავრცობს მოცემული მარტივი შესაბამისობის ფრაგმენტს (მაგალითად, მის ირგვლივ მდებარე საგნებისათვის მოცემული ასეთი შესაბამისობისათვის: ფურცელი თეთრი, ჩანთა ლურჯი, დაფა (?));
       სიტყვიერად მოცემული შესაბამისობის მიხედვით ავსებს მოცემულ ცხრილს;
         ცხრილის საშუალებით გამოსახული შესაბამისობისათვის პოულობს მითითებული ელემენტისწინასახეს (მაგალითად, მოცემული ცხრილისათვის რომელიც გამოსახავს თუ რომელმა მოსწავლემ რა ნიშანი მიიღო, ე.ი. შესაბამისობას: “მოსწავლე ნიშანი”, ასახელებს ყველა იმ მოსწავლეს, რომელმაც მიიღო 6).
მათ. III.7. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების შემცველი ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       ქმნის რეალური ვითარების გამომსახველ მთელრიცხოვან ეკვივალენტურ გამოსახულებებს.(მაგალითად,სასწორის წონასწორობა, ირჩევს ფულის შესაფერის ნიშნებს მითითებული თანხის წარმოსადგენად და დასახურდავებლად);
       რეალურ ვითარებასთან დაკავშირებული ამოცანის ამოსახსნელად ადგენს და იყენებს ისეთ რიცხვით გამოსახულებას, რომელიც შეკრების/გამოკლების ერთ მოქმედებას შეიცავს;
       პოულობს (შერჩევის ან რაიმე სხვა ხერხით) შეკრების, გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობი კომპონენტის მნიშვნელობას.
მიმართულება: გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. III.8. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       ამოიცნობს სივრცულ გეომეტრიულ ფიგურებს არქიტექტურისა და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში, ყოფითი დანიშნულების საგნებში ან ფიგურათა მოდელების გროვაში;
       განასხვავებს ფიგურის ელემენტებს და იყენებს გეომეტრიულ ტერმინებს მათი დასახელებისას (მაალითად:წვერო, წახნაგი, წიბო);
       იყენებს გეომეტრიულ ფიგურის წვეროების ასოით აღნიშვნებს ფიგურის ელემენტების (წვეროები და გვერდები) დასახელებისას.
მათ. III.9. მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი ფიგურების გრაფიკული გამოსახულებებისა და მოდელების შექმნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       გეომეტრიული ფიგურის სიტყვიერი აღწერილობის მიხედვით ქმნის ამ ფიგურის გრაფიკულ გამოსახულებას;
       ირჩევს ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების მოდელებს მოცემული გროვიდან და ქმნის მითითებულ კონფიგურაციას/ფიგურას;
                   ანაწევრებს ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის გრაფიკულ გამოსახულებას ან მოდელს მითითებული ფიგურის/ფიგურების მისაღებად.
                   მათ. III.10. მოსწავლეს შეუძლია საგანთა და ფიგურათა წრფივი ზომების და ობიექტთა შორის მანძილების მოძებნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       პოულობს საგნის წრფივ ზომებს არასტანდარტული ერთეულებით (მაგალითად,მტკაველით) შემდეგ აფასებს მას სტანდარტული ერთეულების გამოყენებით; მსჯელობს სტანდარტული ერთეულების გამოყენების საჭიროების შესახებ;
       ადარებს და აფასებს ობიექტთა წრფივ ზომებს (მათ შორის ურთიერთშეთავსებით) და გამოხატავს შედარების შედეგს შესაბამისი ტერმინებით (მაგალითად,გრძელი, მოკლე, ტოლი);
       ზომავს ფიგურათა გვერდებს სახაზავის გამოყენებით და აფიქსირებს გაზომვის შედეგს რომელიმე სტანდარტულ ერთეულებში (მაგალითად,3 სმ ან 30 მმ).
მიმართულება: მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
მათ. III.11. მოსწავლეს შეუძლია მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       კითხულობს მოკლე ტექსტს (ორი-სამი მარტივი წინადადება) და ამოკრებს მითითებული ობიექტის შესახებ ტექსტში არსებულ მონაცემებს;
       სვამს დიახ/არა ტიპის შეკითხვებს მონაცემთა მოსაპოვებლად მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით და აღრიცხავს პასუხს;
       ირჩევს მონაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება, გაზომვა) და იყენებს მას.
მათ. III.12. მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული რაოდენობრივი და თვისობრივი მონაცემების მოწესრიგება და წარმოდგენა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       აჯგუფებს მონაცემებს არაუმეტეს ორი ნიშნით და ასახელებს ნიშნებს, რომელთა მიხედვითაც მოახდინა დაჯგუფება;
       ალაგებს რამდენიმე რაოდენობრივ მონაცემს ზრდადობით, კლებადობით;
       ქმნის ურთიერთცალსახა შესაბამისობის წესით პიქტოგრამას მასწავლებლის მიერ მომზადებულ ბადეზე (მაგალითად,სქემატურად გამოსახავს თითოეულ ობიექტს ბადის შესაბამის უჯრაში).
მათ. III.13.  მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების ინტერპრეტირება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
       აღწერს/განმარტავს პიქტოგრამის და ცხრილის სახით წარმოდგენილ მონაცემებს სიტყვიერად ან წერილობით;
       ახასიათებს დაჯგუფებულ თვისობრივ მონაცემთა ერთობლიობას მასში მონაცემთა საერთო რაოდენობის, ქვეჯგუფების რაოდენობის, თითოეულ ქვეჯგუფში მონაცემთა რაოდენობის და ერთობლიობაში მონაცემთა განმეორების, პოზიციის, თანმიმდევრობის მიხედვით;
       სვამს შემაჯამებელ კითხვებს პიქტოგრამის ან უმარტივესი (ორსვეტიანი ან ორსტრიქონიანი) ცხრილის სახით წარმოდგენილი მონაცემების მიმართ.




       

                                                                               2015-16 სას.წ
საგანი:  მათემატიკა
კლასი:  IV                                                            პედაგოგი: ირინე თვალჭრელიძე




თემა და მასში შემავალი საკითხები
სთ. რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასება
თარიღი
I
გამეორება, ნატურალური რიცხვები ერთიდან ათასამდე
1.      გავიხსენოთ ერთიდან ათასამდე ნატურალური რიცხვების ჩაწერის წესი
2.      რიცხვების შედარება და დალაგება
3.      რიცხვების დამრგვალება
4.      დამატებითი ამოცანები
8სთ
·         მოსწავლე  ჩაწერს და კითხულობს რიცხვებს, ახდენს პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას;
·         წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებთა ჯამის სახით;
·         ახდენს რიცხვების შედარებას  და ამრგვალებს ათეულებამდე, ასეულებამდე;

ინდივიდუალური, ჯგუფებში მუშაობა დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა კვლევა-ძიება, თამაში-იპოვე შენი ადგილი.

სახელმძვანელო, სავარჯიშო რვეული, სახაზავი და ფანქარი, დაფა, ცარცი, ბუკი

მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ



II
ნატურალური რიცხვები მილიონამდე
1.      ჩავწეროთ ათასზე მეტი ნატურალური რიცხვები
2.      შევადაროთ და დავალაგოთ რიცხვები
3.      რიცხვების გამრავლების წესი
4.      ვიყენებთ სვეტოვან დიაგრამას
5.      დამატებითი ამოცანები
12სთ
·         შეუძლია მილიონამდე რიცხვების წაკითხვა, ჩაწერა;
·         წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებთა ჯამის სახით;
·         ახდენს რიცხვების შედარებას  და ამრგვალებს ათეულებამდე, ასეულებამდე;
·         აღწერს სვეტოვანი დიაგრამის სახით წარმოდგენილ მონაცემებს;
ინდივიდუალური, წყვილები, დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა;

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული, საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ


III
ნატურალური რიცხვების შეკრება და გამოკლება
1.      ორნიშნა რიცხვების შეკრება
2.      ჯამის შეფასება დამრგვალებით
3.      დიდი რიცხვების შეკრება
4.      შევარჩიოთ შეკრების წესი
5.      ორნიშნა რიცხვების გამოკლება
6.      სხვაობის შეფასება დამრგვალებით
7.      დიდი რიცხვების გამოკლება
8.      ამოცანების ამოხსნა
9.      შეკრებისა და გამოკლების თვისებები
10.  ვპოულობთ შეკრებისა და გამოკლების უცნობ კომპონენტს
11.  გვეყოფა ფული საყიდლებისთვის?

17სთ
·         ზეპირად ასრულებს შეკრება-გამოკლებას რომელიმე ხერხის გამოყენებით;
·         ადარებს გამოთვლების შედეგს მის მიერვე წინასწარი შეფასებით მიღებულ პასუხს და მსჯელობს გამოთვლების შედეგის   მართლებულობის შესახებ;
·         პოულობს შეკრების და გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობი კომპონენტის მნიშვნელობას;
·         ხსნის მარტივ ამოცანებს და ამოხსნისას განასხვავებს საჭირო და ზედმეტ მონაცემებს;
ინდივიდუალური, წყვილები, დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა;

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული, საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ


IV
დრო, სიგრძის გაზომვა, გეომეტრია
1.      დრო (რა დროა)
2.      მთელის ნაწილები, ნახევარი, მეოთხედი, მესამედი
3.      სიგრძის ერთეულები
4.      ტეხილი, ტეხილის სიგრძე. მანძილი, მარშრუტის სიგრძე
10სთ
·         განასხვავებ, ასახელებს და ადარებს მთელის ნაწილებს;
·         იყენებს და ერთმანეთთან აკავშირებს ზომის სხვადასხვა ერთეულებს;
ინდივიდუალური, წყვილები, დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა;

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული, საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი, სახაზავი და ფანქარი, საათი
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ


V
ნატურალური რიცხვების გამრავლება და გაყოფა
1.      გამრავლების თვისებები
2.      გაყოფის თვისებები
3.      ვამრავლებთ ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებს
4.      ვამრგვალებთ თანამამრავლებს და ვპოულობთ ნამრავლს მოახლოებით
5.      ერტნიშნა რიცხვის გამრავლება
6.      ორნიშნა რიცხვზე გამრავლება
7.      ვამრავლებთ სამნიშნა რიცხვზე
8.      მოქმედებათა თანმიმდევრობა
9.      გაყოფა ნაშთით
10.  განაყოფს მიახლოებით ვპოულობთ
11.  ერთნიშნა რიცხვზე გაყოფა
12.  შესაბამისობა
13.  გამრავლებისა და გაყოფის უცნობი კომპონენტის პოვნა
14.  ამოცანების ამოხსნა
15.  დამატებითი ამოცანები
18სთ
·         ზეპირად ყოფს ორნიშნა რიცხვს ერთნიშნაზე;
·         ხსნის რიცხვის 100-ზე, 1000-ზე გამრავლებისა და ნულებით დაბოლოებულ რიცხვების გამრავლების შემოკლებულ წესებს;
·         იყენებს წერით ალგორითმს რიცხვებზე გამრავლება-გაყოფის მოქმედებათა შესასრულებლად, შესაბამის შემთხვევაში უთითებს ნაშთს;
·         ხსნის მარტივ პროპორციულ დამოკიდებულებასთან დაკავშირებულ ამოცანებს
·         ამოცანის ამოხსნისას განასხვავებს ზედმეტ და აუცილებელ მონაცემებს;
ინდივიდუალური, წყვილები, დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა;

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული, საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ


VI
ამოცანების ამოხსნა, გეომეტრია, მონაცემთა ანალიზი
1.        მასის ერთეულები
2.        ამოცანების ამოხსნა
3.        კუბი,პრიზმა, პირამიდა
4.        თამაში, პროექტი
5.        ამოცანების ამოხსნა (ვიყენებთ ნაშთით გაყოფას)
6.        ცილინდრი, კონუსი, ბირთვი
7.        მეტობით დავამრგვალოთ რიცხვი თუ ნაკლებობით?
8.        შევაგროვოთ მონაცემები
9.        მონაცემის შეგროვება და ორგანიზაცია
10.    პიქტოგრამა
11.    სვეტოვანი დიაგრამა






18სთ
·         აღწერს გეომეტრიულ ფიგურებს და ახდენს მათ კლასიფიკაციას;
·         ქმნის ბრტყელი და სივრცული ფიგურების გრაფიკულ გამოსახულებებს და მოდელებს;
·         პოულობს საგანთა და ფიგურათა ზომებს და ობიექტთა შორის მანძილებს;
·         აგროვებს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით;
·         აწესრიგებს რაოდენობრივ და ტვისებრივ მონაცემებს;
·          

ინდივიდუალური, წყვილები, დამოუკიდებელი  და  პრაქტიკული  მუშაობა;

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული, საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
გეომეტრიული და სივრცითი ფიგურები,ბუკი
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება;  დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ


No comments:

Post a Comment